ALGEMENE VOORWAARDEN

Definities

  1. Brand on Point, gevestigd te Hengelo onder KvK nr. 78309034.

  2. Klant: degene met wie Brand on Point een overeenkomst is aangegaan.

  3. Partijen: Brand on Point en de klant samen.

  4. Consument: een klant die tevens en individu is en die als privé persoon handelt.

 

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Brand on Point.

  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van eerder uitdrukkelijk uit.

 

Prijzen

  1. Alle prijzen die Brand on Point hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, servicekosten, heffingen en reis-, verzend of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

  2. Alle prijzen op die Brand on Point hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Brand on Point ten alle tijden wijzigen.

  3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Brand on Point vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.

  4. De prijs wordt berekend volgende de gebruikelijke uurtarieven van Brand on Point, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.

  5. Indien partijen voor een dienstverlening door Brand on Point een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.

  6. Brand on Point is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.

  7. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Brand on Point de klant tijdig te laten ween waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.

  8. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.

  9. Brand on Point heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.

  10. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Brand on Point prijsaanpassingen meedelen aan de klant.

  11. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Brand on Point op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

 

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, die is Brand on Point gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Brand on Point.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Brand on Point zijn verplichting opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijnde van de klant, zijn de vorderingen van Brand on Point op de klant onmiddellijk opeisbaar.

  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Brand on Point, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Brand on Point te betalen.

 

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakomen van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

 

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om een schuld aan Brand on Point te verrekenen met de vordering op Brand on Point

 

Verzekering

  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal;

  • Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

  • Zaken van Brand on Point die bij de klant aanwezig zijn

  • Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd.

  1. De klant geeft op eerste verzoek van Brand on Point de polis van deze verzekeringen ter inzage.

 

Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Brand on Point enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatverplichtingen.

 

Uitvoering van de overeenkomst

  1. Brand on Point voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.

  2. Brand on Point heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.

  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betalen van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.

  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Brand on Point tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Brand on Point tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of uren voor rekening van de klant.

 

Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op de gewenste wijze beschikbaar aan Brand on Point.

  2. De klant staat in voor juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van eerder afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Brand on Point de betreffende bescheiden.

  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Brand on Point redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

 

Intellectueel eigendom

  1. Brand on Point behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, infographics, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

  2. De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Brand on Point (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

Boetebedeling

  1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectuele eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.

  • is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete €1000,-

  • Is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boeten €5000,-

  1. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het lid 1 genoemde bedrag voor     elke dag dat die overtreding voortduurt.

  2. Voor het verbeuren van deze boete is voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.

  3. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Brand on Point waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

 

Vrijwaring

De klant vrijwaart Brand on Point tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Brand on Point geleverde producten en/of diensten.

 

Klachten

  1. De klant dient een door Brand on Point geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Brand on Point daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 14 dagen na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

  3. Consumenten dienen Brand on Point uiterlijk binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.

  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijk omschrijven van de tekortkoming, zodat Brand on Point in staat is hierop adequaat te reageren.

  5. De klant dient aan te tonen dat de klant betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden. Kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Brand on Point gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

 

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestelling schriftelijk kenbaar te maken aan Brand on Point.

  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Brand on Point ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

 

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als Brand on Point een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op de grond van overeenkomst aan Brand on Point verschuldigd zijn.

 

Aansprakelijkheid Brand on Point

  1. Brand on Point is uitsluiting aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Indien Brand on Point aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

  3. Brand on Point is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

  4. Indien Brand on Point aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaal en bij gebreken van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen, infographics, logo’s en verpakkingen op de website of in een catalogus zijn slecht indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

 

Vervaltermijn

Elke recht van de klant op schadevergoeding van Brand on Point vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

 

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Brand on Pont toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Brand on Point niet blijven of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Brand on Point in verzuim is.

  3. Brand on Point heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dansel dient Brand on Point kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

 

Overmacht

  1. In aanvullen op het bepaalde artikel 6:75 Burgelijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Brand on Point in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Brand on Point kan worden toegerekend in een van de wil van Brand on Point onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakomen van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Brand on Point kan worden verlangd.

  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.): wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Brand on Point 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Brand on Point er weer aan kan voldoen.

  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft gedard, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

  5. Brand on Point is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

 

Wijziging van de overeenkomst

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

 

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Brand on Point is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

  2. Wijzigen van de ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Brand on Point zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.

  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

 

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan eerder worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijk instemming van Brand on Point.

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgelijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerder bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepaling van deze voorwaarden niet aan.

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichts in de buurt komt van wat Brand on Point bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op ieder overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Brand on Point is gevestigd / partij houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingen anders voorschrijft.

 

Brand on Point

Opgesteld op 31 mei 2020

Brand on point

marketing

experts

Openingstijden

Maandag tot vrijdag

08.30 - 17.00

Zaterdag en zondag

Gesloten

contact us

Jan Tinbergenstraat 250

7559ST Hengelo

brandonpointservice@gmail.com

+31 6 42 38 15 86